Piarista Múzeum Challenge

A facebookon terjedő, különféle challenge-játékok ihlették a Piarista Múzeum Challenge-t, amely egyfajta modern múzeumpedagógiai programként született meg, és indult útjára tavasszal. A játék alapvető célja a diákok, tanárok, a Budapesti Piarista Gimnázium közösségének minél nagyobb körű megszólítása volt. A challenge ugyanis arról szól, hogy aki kihívást kap, annak egy általa választott múzeumi tárgyat, vagy az iskola területén található muzeális, illetve történelmi emléktárgyat kell bemutatnia röviden, kamera előtt, majd meg kell neveznie az ő három meghívottját. A videókat a Piarista Múzeum youtube-csatornájára töltjük fel, illetve facebook-oldalunkon is megosztjuk azokat.

Újabban a Piarista Központi Könyvtár és a Levéltár is bekapcsolódott projektünkbe, így a diákok izgalmas könyvtári, levéltári értékeket is megismertethetnek a nagyérdeművel. Illetve ők maguk is közelebbről megismerkedhetnek a múzeummal, a könyvtárral és a levéltárral, és felfedezhetik, hogy mennyi nem is sejtett, érdekes kincset rejtenek ezek a gyűjtemények. A gyerekek általános visszajelzése ugyanis ez: nem is gondolták volna, hogy ilyen múzeum, könyvtár, levéltár van az iskola mellett. A videók elkészítése gyakorlatilag egybefonódik egy rövid, teljesen egyéni, személyre szabott múzeum- vagy éppen könyvtárlátogatással, ezzel a Piarista Múzeum Challenge hozzájárul ahhoz, hogy gyűjteményeinket élővé, és a diákok számára egyre nyitottabbá tegyük. Nem mellesleg pedig a videók követői is egyfajta virtuális múzeumlátogatásban vehetnek részt, és ismerkedhetnek a múzeum, könyvtár, levéltár kincseivel. A videók között vannak egészen professzionális tárgybemutatások és akadnak humorral fűszerezett előadások is, a performance-okba természetesen mindenki beleviszi a saját egyéniségét. Ha pedig végignézzük ezeket az alkotásokat - bár számos különleges és igazán értékes tárggyal is találkozni fogunk -, valószínűleg az lesz a benyomásunk, hogy a rend igazi kincsét elsősorban nem az értékes műtárgyak, a jelentős történelmi hagyaték adja, hanem maguk a diákok, az ő személyiségük, sokszínűségük.

Hivatkozások: